zondag 30 juni 2019

Leuk en gemakkelijk op zondag!

Voor deze zondag weer een gemakkelijke kaart.
Ik heb nu gebruik gemaakt van de masking techniek
en gewerkt met een kerst set First Frost en dat met deze hitte hihi.

Het is dan  wel een kerst set maar hoe veelzijdig is deze set,
 met een andere kleuren werken  en het is gelijk geen kerst set meer.
Door met frisse kleuren te werken, krijg je gelijk een vrolijke kaart.

De masking techniek is ook een hele leuke techniek, 
in dit geval is er op Whisper White alleen gestempeld en verder niets.
Ik heb de vorm gebruikt van de snijmallen van Stitched Nested Labels,
de vorm heb ik getekend op een strookje masking tape, dit lijkt op een geel post-it papiertje,
het enige verschil dit is op rol en de gehele achterkant zit een plaklaagje op.
Je plakt het gele papiertje op je kaart en gaat hier dan overheen en langs heen stempelen,
je ziet wat zichtbaar gaat worden op de kaart, dus je kan rekening houden hoe je stempel afdrukt.
Ik heb als eerste met een sponge dauber met Costal Cabana langs de rand van de vorm gesponst.
Daarna ben ik stempelen met de bloemen en bladeren uit de set,
als laatste heb ik de masking tape verwijderd en hier de tekst neer gezet.
Op de eerste laag van de kaart, de Costal Cabana heb ik in dezelfde kleur en 1 maal afgestempeld,
de rand ook bestempeld.



Hier zie je de vorm van de masking tape
 en hoe ik er over heen heb gestempeld.


Gebruikte materialen

Papier & inkt: Whisper White, Costal Cabana, Melon Mambo,
Mango Melody, Granny Apple Green
Stempel: First Frost, Bloemen Zeggen Meer
Overig: Basic Rhinestone


Fijne zondag!
Creatieve groetjes
Ingrid


1 opmerking:

  1. Wat een super mooie en fleurige kaart, Renate.
    De vorm van de masking tape zou je nog weer kunnen gebruiken voor een ander kaartje. Erg gaaf gedaan zo!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, dat waardeer ik zeer.
Ik breng jouw blog ook zeker een bezoekje.
Groetsels Ingrid